Kwartaalbrief april 2016

In deze kwartaalbrief voor donateurs en belangstellenden, leest u nieuws van de Stichting Oud Loosduinen.

WSM Tentoonstelling groot succes

De tentoonstelling WSM, Bussen door het Westland, is een enorm succes geweest. Op 19 maart is deze afgesloten met wederom een busrit met de ‘oude’ bus door het Westland. Er was zoveel belangstelling voor dat we die middag zelfs twee rondes reden en zelfs nog belangstellenden moesten teleurstellen.

Het museum leek op zaterdagmiddag een reünie of de kantine van de WSM. Oud-chauffeurs maar ook hun familieleden ontmoetten elkaar en haalden oude herinneringen op.  De medewerkers van ons museum en de Stichting WSM hebben veel werk gehad aan het samenstellen van deze tentoonstelling maar het was het waard! Mede dankzij de pers en een uitzending van de WOS was er veel publiek en veel vermaak.

Samenwerking cultuur: paginagrote advertentie

De samenwerking van vele cultuurorganisaties  onder leiding van het Cultuuranker Loosduinen/ de bibliotheek Loosduinen begint haar vruchten af te werpen.

Om bewoners in het stadsdeel Loosduinen beter te informeren over alles wat er op cultuurgebied wordt aangeboden, staat er vanaf maart in elke laatste uitgave van de maand een paginagrote advertentie in de Loosduinse Krant. Ook de Gemeente biedt hierbij financiële ondersteuning.

Jaarverslag 2015

In dit kwartaal (voor 1 april) wordt er altijd een jaarverslag opgesteld. Alle donateurs ontvangen een exemplaar. Ook voor de Gemeente is het een verantwoording over alles wat er heeft plaatsgevonden, dus hoe de donaties en subsidie zijn gebruikt.
Ook u kunt donateur worden voor minimaal € 15.- per jaar. U heeft dan:

• vrij entree in het museum
  • elke twee jaar een donateursavond waar een interessant Loosduins onderwerp wordt gepresenteerd
  • een mooi jaarverslag
  • maar bovenal steunt u het voortbestaan van het museum!

Nieuwe tentoonstelling Waldeck

Zaterdag 9 april wordt de nieuwe tentoonstelling Waldeck, van historische buitenplaats tot moderne woonwijk geopend. Uitgebreide informatie hierover vindt u elders op onze website!

Meiwandeling

Mocht u geïnteresseerd zijn in Loosduinse gebeurtenissen die plaatsvonden rondom de meidagen van de tweede wereldoorlog, dan kunt u deelnemen aan een wandeling  op 3 mei a.s.  Kijk voor verdere informatie op www.bibliotheekdenhaag.nl.

Nieuwe website loosduinsmuseum.nl

Onze nieuwe site is ‘in de lucht’ en wordt momenteel gevuld met veel informatie. U kunt deze nieuwsbrief ook digitaal ontvangen als u uw mailadres doorgeeft via info@loosduinsmuseum.nl. Of gebruik de mogelijkheid van de site onderaan elke pagina. De jarenlang gebezigde facebook pagina SOL Loosduins Museum is opgegaan in de nieuwe pagina: facebook.com/loosduinsmuseum. Volgt u ons en deelt u de pagina met uw vrienden? Alle volgers hebben hierover bericht ontvangen.

We zien ernaar uit u te ontvangen in het museum, privé of met een groep. Er is veel mogelijk om u de historie van het oude tuindersdorp te laten beleven!