Kwartaalbrief oktober 2018

Met nieuws van het Loosduins Museum voor donateurs en belangstellenden
Oktober 2018.

Op 14 juli werd de laatste tentoonstelling van dit jaar geopend door de stadsdeelwethouder van Loosduinen Rachid Quernaoui.
Een prachtige verzameling ‘oude’ Loosduinse beelden op Canvas.
Daarbij steeds een foto van de huidige situatie.
Neem bv. Kijkduin! Een beeld van de bouw van het Atlantic-hotel (en een foto van een grote schutting op Kijkduin omdat men daar grondig aan het verbouwen is.)
Wij maken momenteel, en als het geheel voltooid is, weer foto’s en over enkele jaren wederom een tentoonstelling over het HEDEN en VERLEDEN.
U kunt deze tentoonstelling nog tot 22 december komen bekijken.

Vanaf midden juli werd er weer op woensdag en zaterdag gevaren met medewerking van rondvaartbedrijf de Gantel. Het weer heeft niet altijd meegewerkt, waardoor er jammergenoeg, wat minder belangstelling was voor deze prachtige vaartochten.

In augustus hebben diverse groepen (verjaardag of reunie) de tentoonstelling bezichtigd en gezellig nagepraat over het Loosduinen als vroegere woonplaats.

In het 2e weekend van september worden regulier de Monumentendagen gehouden. Ook bij het museum en de molen was het heel druk en gezellig. Ca. 500 personen hebben er gebruik van gemaakt en de Westlandse groentes gingen grif van de hand.

Ook 22 september was bijzonder. Wederom was de stadsdeelwethouder aanwezig en ontving uit handen van
Frans van Gaalen (ontwerper en beheerder van de facebook-site “Geboren in Loosduinen”) het eerste exemplaar van PLAT GLAS 2.
Een verzameling van leuke en lezenswaardige inzendingen van de site “Geboren in Loosduinen”.

foto: Frits van Gaans

Van 31 oktober t/m 4 november zal Loosduinen bruisen van allerlei gezellige evenementen, met als thema:
“LOOSDUINEN GAAT LOS”.
De opening door Ceasar Zuiderwijk is op woensdagmiddag tijdens de markt. Daarna is er ruimte voor een drumles sessie.
Zaterdag 3/11 zal er muziek zijn bij de molen en het museum. Hier speelt Joke Hopman met haar trio: “On the Jazz”.

Natuurlijk arriveert ook de Sint weer bij het museum op onze varende Westlander. De intocht is op zaterdag 22 november.

Het jaar wordt afgesloten door een Dickens evenement wat plaatsvindt rondom het historisch centrum Abdij, molen en museum en het Loosduinse Hoofdplein.